måndag 17 maj 2010

Det går om man vill att...

...komma in i det här nyttiga mat och kroppstänket. Helt plötsligt mår man så mycket bättre i kropp och själ. För att inte tala om att magen är som den ska. Jag har kommit in i att...

- försöka träna iaf 4 ggr i veckan (Gör mig piggare)
- dricka proteindrink med bär efter jag tränat (Antioxidanter,håller kroppen friskare)

- äta mindre portioner mat med mycket mer grönsaker.
- inte ha smör på smörgåsen. Istället bredbar ost med 7% fett.
- inte äta mjukt bröd (Magen känns mindre svullen av det)
- äta mellanmål 2 ggr om dagen (Håller sötsuget borta)
- kallt kranvatten är lika gott som bubbelvatten (Nu känner jag att bubbelvatten smakar salt)
- äta godis bara på lördagar och då mörk choklad istället för ljus. ( Förbättrar cirkulationen, förebygger hjärt- och kärlsjukdomar och innehåller antioxidanter, vitaminer och mineraler)
- dricka endast 1 glas dricka till lördagsgodiset (Cola Zero som enbart innehåller sötningsmedel)

- ligga på spikmattan 20 min varje kväll innan jag ska sova
(Somnar varje gång på den nu vilket gör att man somnar in väldigt skönt när man lägger sig för att sova på riktigt. Dessutom släpper mycket av spänningarna man ev har i kroppen)

Så till alla er som funderat länge på att ändra er livsstil, Just do it. Jag trodde inte jag skulle klara det men Ni kommer komma snabbare in i tänket än vad ni tror och ni kommer definitivt inte ångra er. Det kan bara bli till det bättre. De 2 första veckorna är ett rent helvete rent ut sagt om man är inne i sockerträsket men har man bara tagit sig över dem så går det lättare. Det viktiga är att ha någon typ av träning hela tiden som gör att man blir taggad och inte tappar fokus.

LYCKA TILL KÄRA VÄNNER!

1 kommentar: