onsdag 9 november 2011

Tränat bort bacill ?!


Igår kväll när jag gick och la mig hade jag känningar av att en eventuell förkylning va på g. Tog en klunk kan jang innan jag la mig, 2 sprut av en dunderspray från grekland och en värktablett. När jag vakna hade jag fortfarande det där ömma bakom ögonen när jag titta åt sidorna. Den där typiska förkylningshuvudvärken ni vet.

Jag tänkte. Det här må bära eller brista. Det är onsdag och min 1 timmes löpardag. På med löpkläderna, i med en halv celsius och ner i källaren till bandet, på med hög musik och sen körde jag.

Tro det eller ej men just nu känner jag inte ett uns av några förkylningssymtom. Så hur är det egentligen, kan man träna bort en bacill?! Nej, det kan man inte men man kan se till att hålla en lägre puls under träningen så kan man slippa att den bryter ut. Så idag när jag sprang så sprang jag på den hastighet där jag fortfarande kan andas normalt och prata samtidigt som jag springer. Hastighet (9,5). Tänk nu på att jag har sprungit upp min kondition under nästan ett helt år så det där med hastigheten varierar ju från person till person givetvis.. Så nu får vi se om den där bacillen ger med sig eller bryter ut. Spännande :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar