söndag 24 juli 2011

Ta vara på det man har

Ännu en helhelg är gjord på Mekonomen och jag måste säga att jag inte gnäller det minsta om att nu ha jobbat 5 veckor i ett sträck. Visst är jag sliten och längtar efter ledighet men jag är frisk och får leva mitt liv på den här jorden.

Mina tankar har gått mycket till Norge sen i fredags eftermiddag. Fruktansvärt, bisarrt, ofattbart och sorgligt. Jag träffade så många glada och trevliga norrmän under min tisdag som nu många av dem lever i sorg och förtvivlan. Jag beklagar verkligen det som hänt ert vackra land och er.

Då det händer sådana här saker blir allt annat så litet. Problem som man tror är problem finns knappt längre och stöter man ihop med människor som gnäller om småsaker så blir man bara oerhört irriterad. Nej, det gäller bannemej att ta tillvara på det man har och glädjas åt det.

När jag googlade på norsk flagga i tisdags kväll för att få en bild att lägga på bloggen så fick jag upp en hissad flagga som första bild. Idag när jag gör det samma blir det en flagga på halv stång. Hemskt och sorgligt är vad det är..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar