fredag 28 juni 2013

Inflammation igen

Det konstaterades i veckan av sjukgymnasten hos ptn. Han gjorde ett nervtest i baksidan av benet som gjorde att jag mer el mindre gick upp i brygga av smärta.

När jag körde till Uppsala inför midsommar hade jag känningar igen i det vi trott varit höftproblem. Min fot och baksida lår tappade känsel när jag suttit ett par timmar. Av nervtestet att dömma är det en nerv som ligger i kläm av inflammerad och svullen muskel i sätet som gör detta. Så nu värktabletter igen i 10 dagar, ingen träning under midja, bort med löp och promenader och ge det så mycket vila som är möjligt.. Oerhört frustrerande men att lyssna på sin kropp är a och o. Gör vi inte det kan det gå väldigt illa.. Trots att detta verkligen tar emot så är det samtidigt oerhört intressant. Vi betar av problemen och ger inte upp utan ser det istället som ett kvitto på att vår träning gör nått bra för kroppen. Kan man bli av med migrän, vilket jag inte trott va möjligt, så kan man även bli av med detta. Ordet är TÅLAMOD. Lätt eller hur ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar