lördag 29 januari 2011

Träningstankar

Som läget är nu så springer jag 3 km varannan dag på mitt löpband. Följer ett program som ger 5 km på 12 veckor. Just nu är jag på vecka 8 (hoppade in på v.4 eftersom jag inte va helt otränad) så alltså 4 veckor kvar till 5 km. Tyvärr ger detta mest kondition så nu är det dax att börja förbränna också.

Så i morse power walkade jag i 45 min vilket jag kom 5,5 km på och brände 400 kalorier. Bränner dubbelt så mkt på den power walken mot att springa. Så nu blir det power walk på morgonen innan frukost de dagar jag inte springer. Har gått ner 2 kg på dessa 8 veckor och ska ner 3 till så nu måste det bli mer förbränning. Och givetvis fortsätter jag med mag o hantelövningarna för att få behålla musklerna också. Lets go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar