lördag 3 september 2011

Hyfsat trött på en skala

Herregud, det känns som jag drömt natten som va. Åkte iväg till filialen kl 01.30 för att fylla en företagsbil med tidningar. Sen bar det iväg på en vad jag kallar helt sinnessjuk färd genom ett villaområde på 3oo kunder. Det va ju liksom inte bara GP man skulle hålla ordning på utan 4 andra tidningar som VISSA hushåll då ska ha. I bilen sitter man dessutom på fel sida vilket bara det känns totalt olagligt.



Gatorna va svintrånga utav alla dessa bilar som människor i mångmiljonskåkarna äger, många av dem va ju dessutom parkerade just framför lådan. Vem tänker på tidningsbudet liksom. Kändes som jag körde runt i cirklar i de 5 tim jag va ute. Upp och ner, fram och tillbaka mest hela tiden. Inte lätt att hitta i ett område man aldrig varit förut. Nej, det där området kändes inge bra i magen när jag vaknade efter mina två timmars sömn innan jobb på Mekonomen. Så ikväll blir det att ringa jouren och säga tack men nej tack. Ett annat distrikt eller inget alls. Har man ju iaf testat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar