måndag 12 september 2011

VARNING VARNING

Som ni vet har jag ju min hoj ute på Blocket. I natt kom första smset från en kille i utlandet som utgjorde sig för att vara en väldigt intresserad köpare. Han ville att jag skulle höra av mig via en mejladress och svara på diverse frågor om hojen. Jag gjorde det och insåg vid nästkommande mejl att detta inte va annat än en bluffmakare.

Han skrev att han ville köpa hojen osedd och att det skulle komma in en båt med container i hamnen för att skeppa hojen över till honom i Storbritannien. Han ville ha mitt kontonummer så han kunde föra över pengarna.. Jag skrev tillbaka att denna typ av försäljning inte va något för mig. Då blev det tyst fram till i eftermiddags då det åter igen kom ett sms men denna gång från en annan mejladress.

Då ringde jag polisen och berättade min historia och precis som jag tänkte så va ju detta inget nytt problem för dem. Tyvärr kommer dom inte åt dem då dom befinner sig i annat land.

Men man blir ju så irriterad! Tänk att det faktiskt finns en del människor som gått på detta och inte fått ett endaste öre för sitt fordon. Förbannade idioter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar