onsdag 13 oktober 2010

Bindvävsmassage

Igår kväll va jag hos Karins mamma och fick bindvävsmassage. En massagemetod som inte är alltför skön då det känns som man skär upp huden med en kniv. Känslan blir så för att man masserar utan olja och liksom rullar huden mot varandra med fingrarna. Det hon fann i min kropp va ett åtsittande bäcken, ett klent axelparti och spända migränzoner. Så nu ska jag på detta ett par ggr och se vad det kan göra för min kropp. Spännande. Något hände ju iaf, Va uppe och kissade 4 ggr i natt vilket jag aldrig gör annars och min förkylning som inte brutit ut riktigt tidigare under sina 2 veckors gnagande kom igång. Ut med skiten bara.



Bindvävsmassage är en massage som anses lossa på den bindväv som vuxit fast, vilket kan vara en ganska plågsam behandling. Bindvävsmassage anses öka blodcirkulationen, göra huden mer flexibel och få kroppen att släppa på spänningar och värk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar