söndag 30 oktober 2011

Balen





Vilken otroligt annorlunda och festlig kväll. När vi anlände slottet fick vi champagne ur stora magnumflaskor som öppnades med sabel. Sen va det bilder på storbild och en berättelse om historian bakom Göteborgs Artilleriförbund genom åren.

Middagen som va helt gudomlig bestod av gravad torsk till förrätt, långkokt högrev till varmrätt och en frusen yoghurt fylld av söt pesto och hallonsås till efterrätt. Jag drack tom för första gången vin till maten. Första gången jag inte tyckte att det bara smaka surt. Hade väl med priset på det att göra antar jag ;)


Den goda efterrätten



Efter middagen med alla tal och snapsvisor blev det ett jättevackert fyrverkeri på utsidan. Sen satte liveorkestern igång med marsch som följdes av polka, foxtrot och andra roliga gruppdanser. Kan lova att man va totalt genomsvett i allt det där tyget man hade lindat runt sig. Vad glad jag är över att jag fick vara med och uppleva denna fina kväll. Tackar varmt!



Fler bilder kommer när jag fått dem av fotografen som va med under hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar