måndag 22 augusti 2011

Ett kroppsligt möte

Igår eftermiddag va jag och träffa den där kiropraktorn som skulle se över mig och min onda nacke. En väldigt duktig och erfaren man. Vi hade först ett långt samtal om mig och mitt liv. Saker jag gått igenom som påverkat min kropp..

Under behandlingen fanns det något i min rygg som va för honom omöjligt att förstå och som han inte vågade ge sig på. En känslomässig blockering som gör att jag får svårt att andas in ordentligt ibland. Han såg skräck i mina ögon då han försökte ge sig an det och vågade därför inte ta i. Så där sitter något som jag hoppas med tid kan läkas av sig själv.

Däremot kunde han med 2 underbara ryck på loss min nacke som va totalt låst. Han hade aldrig haft en patient med så hård skallbas sa han. Där sätter sig tankar och oro.. Ja ni, vad säga?! Inget jag inte redan visste precis. Är iaf lite bättre i min nacke idag även om det fortfarande gör ont då jag vrider huvudet. Men som han sa så kan det ta ett par dagar med tanke på att jag gått med en muskelkramp där i 2 veckors tid. Så det här ska väl rättas till det också antar jag. Kämpar vidare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar