lördag 20 augusti 2011

Förbannade bil!

Höll inte på att komma iväg i torsdags överhuvudtaget. När jag hade åkt hemifrån till Lerum så tändes avgaslampan. Såklart att nått ska krångla igen. Blir såå less! Som tur är har jag ju många kontakter i och med Mekonomen så en väldigt snäll verkstad, Enander Bil i Partille hjälpte mig och göra en felsökning. Mycket riktigt visade bilhvetet 2 st felkoder. Nox sensor ej signal och så va det nått med kamaxeln. Förbannad va vad jag blev så jag sket i det och blåste upp till Uppsala på 4 tim. Alltid ska det behöva va nått tydligen. Den där Nox sensorn styr avgaserna till katalysatorn så om den går blir det ju riktigt kul. NOT! Nu orkar jag inte med mer motgångar!

Kom ju iaf fram och idag har vi firat mammas 60 årsdag. Varit en väldigt trevlig dag med mycket gott att äta. Varit kul att träffa alla människor som man fram tills idag bara hört talas om. Iof pratade jag med alla över telefon innan för att samla in pengar till mammas present. Blev en GörOmMig hos Stockholms stylisterna. En heldag med personal shopper, smink, hår, manikyr, pedikyr, färganalys mm. Hon hamnade i chock där en stund. Trodde hon aldrig. Det va kul att få överraska med en sån lyxig och önskvärd present. Nått hon pratat om hon velat göra under flera år och typ varje vecka då hon sett på just GörOmMig på Go Kväll som går på SVT.. Ja du mamma, be om att få bli nummermärkt så gubben din känner igen dig efter den där dagen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar