onsdag 19 augusti 2009

Effektiv semesterdag

I morse ställde jag klockan IGEN för att komma iväg till banken. Har än så länge ställt klockan varje dag under semestern. I morgon tänker jag inte göra det utan sova tills jag vaknar.

På banken gick jag igenom mitt pensionsspar som gått sådär i de fonder jag haft. Så nu är dom bytta och jag har ökat mitt sparande. Är ju ett par år kvar men tiden rinner ju iväg så lika bra att va förutseende. Insåg också att jag har något som går att ta på för mina pengar. Lägenhet, hoj och bil. Jag har det bra helt enkelt...

Har fått en hel del uträttat idag. Handlat, köpt en list för garderoben i hallen, grejat hemma, solat ett par timmar, färgat håret igen, (Tack Jeanette för att du är världens bästa granne:), nu har jag ätit en god pizza och tagit mig en kall öl. Semester...


Ikväll ska jag lägga mig i soffan och se den nya Wallander. Njuta av att det är sovmorgon i morgon och att det inte finns några måsten i detta liv just nu.. Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar