tisdag 28 december 2010

Hemma igen

Ja efter att ha ränt runt fram och tillbaka mellan spåren på Stockholms central då det blev spårbyte inte mindre än 3 ggr så kom jag till slut hem iaf. Det va ett sjukt kaos jag aldrig skådat där förut. Hur mycket folk som helst som satt och väntade på besked. Göteborgståget som skulle gått en tim innan mitt hade inte gått så dom fick slå ihop 2 avgångar på mitt. Gissa om det va mycket folk?! Nej nu får dom allt ta och komma på nått så dom slipper ha detta kaos. Ta tillbaka ångloken vet ja. Det tar längre tid att resa men fram kommer dom.


Dessa dagar skulle jag varit på Bike och hjälp till men det blev för mycket personal så jag fick avstå. Lite tråkigt eftersom det är så kul att åka dit men samtidigt ganska skönt att slippa ligga och köra på dessa vägar som är just nu. Tar ju dubbelt så lång tid när man ska ta sig någonstans.

Så idag efter jag packat upp och sprungit på mitt underbara löpband (finns inte ord för hur skönt det va) åkte jag till Karin och Martin och hälsa på i fina huset. Fick mat också. Bra tajmat av mig eller hur?! ;) Tack mina fina vänner för en trevlig eftermiddag hos er! Ett extra tack till Karin för det gudomliga julgodiset du gjort. Där va jag ganska lättövertalad faktiskt ;)

Nu ska jag lägga mig och läsa en stund. Har kommit på att det är ett bra avslut på dagen. Varva ner lite och bara ha tankarna i fokus på det man läser. Sov gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar