onsdag 22 december 2010

Yra höns och brats

Sicken eftermiddag det va på stan. Alla sprang omkring som yra höns och pratade i falsett med varandra. Expediterna va stressade och mest irriterade i varenda butik jag va i. Inte en chans man fick nån hjälp eller kunde kolla på något i lugn och ro utöver det man skrivit på lappen. Gällde bara att strategiskt följa den och göra sitt bästa i att inte stressa upp sig alltför mycket själv. Fick iaf tag på det jag skulle ha.


Nu ska det bli skönt att krypa ner och läsa en stund. Sällan jag gör det ju men dagar som dessa när jag är hemifrån och kan varva ner ordentligt så unnar jag mig alltid en bok. Denna gång är det, Efter Festen skriven av Jamel Hamou och Johan Schyberg. En bok om 3 killar och deras liv i Sthlm där dom lever som Stureplans kungar för senaste statussymbolen, knark, sex och droger. Frågan är sedan, Varför är det inte lika roligt i längden?


Ja även dessa killar kommer väll till en punkt där dom inser att det finns annat att leva för, att det inte är det livet går ut på, att festa och ligga runt. En mognad tar sin form. Skönt när insikten tar ut sin rätt.. Måste säga det känns otroligt skönt att inte känna behovet av att festa längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar