tisdag 21 december 2010

Något jag velat länge..

.. är att få åka ut i ett spår och åka längdåkningsskidor. Hade inte gjort det sedan jag va riktigt liten och visste väll inte om jag skulle tycka det va kul eller inte längre. Så idag fick jag äntligen möjligheten när mamma letade fram sina gamla Sundins med stavar och pjäxor. Tog en stund innan jag fick in snitsen men tog ju mig framåt iaf. Insåg ganska snart i spåret när de andra gubbarna som va ute drog om mig i en väldans fart att jag nog inte är redo för Vasaloppet än. Ha ha..

Men förutom min jättestora blåsa på höger häl eftersom pjäxorna va liite för små och mina 2 vurpor i nerförsbackar då det gick på tok för fort och skidorna spårade ur så gick det jättebra. Kan tänka mig att köpa en sån utrustning faktiskt. Får man bara rätt storlek på skor så kommer det ju va en jätteskön träning. Känner redan att jag kommer känna av detta i kroppen i morgon. Gött e det!! Dessutom är det ju så vackert ute i skogen en sån här underbar vinterdag. 16 minus, vindstilla och lite sol. Hade ingen känsel i ansiktet när jag kom tillbaka efter mina 2 km men det va det absolut värt.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag provade på det där för något år sedan med mammas utrustning, också lite för små pjäxor, och den ena satt snett på skidan. Men så svårt och tungt det va, men jag får väl skylla på vallan ;) Hoppas du inte får allt för mycket träningsvärk, man använder ju lite ovanliga muskelgrupper, speciellt om man stakar. Vi kanske ska ta nåt varv i spåret när du kommer hem?
    Kram Jenny D

    SvaraRadera