onsdag 11 maj 2011

Allt har en mening

Först vill jag börja med att höja Loreals hårvårdsprodukter till skyarna. Använde dem för första ggn i morse efter vi färga förra veckan. Dessa produkter går ju bara att få genom frisörer och jag förstår ju varför. Vilken kvalite´! Har aldrig använt en så underbar inpackning någonsin. Håret blev jätteglansigt, det luktade som om man varit hos frissan, och det vet ju alla hur fräsch man känner sig då, och håret är hur mjukt som helst. Är såå nyfiken vad detta kommer göra för mitt hår. Nästa vecka ska jag dessutom göra den första botoxinjektionen så det här känns redan kanon. Tack igen Sandra och Loreal!


Ikväll har jag varit hos en tjej och vaxat mina ben och det visa sig att hon även gör sk PHA syrebehandling för ansiktet. Jag har länge funderat på att göra AHA syrebehandling men den tar ganska hårt åt och man får inte sola då heller, Och ni som känner mig vet ju att det skulle för mig va en smärre katastrof ;) , så den här PHA behandlingen är snällare och torkar inte ut huden lika mycket.

Syrabehandlingar rengör huden på djupet och reducerar pigmentförändringar och ärr. Idag va hon så gullig och bjöd mig på den första behandlingen vilket va väldigt smart av henne eftersom jag blev helt frälst. Under behandlingen sticker det och kliar i huden men nu efteråt är den len som babyhud och man känner sig jättefräsch. Så nu ska jag gå på vad vi tror ett tiotal behandlingar och se vad det kan göra. Dessutom gav hon mig en skön hårbottenmassage under verkningstiden.. Det gäller att ta hand om sig och sin kropp. Man blir ju inte yngre och vi har väl vad vi tror bara ett liv. Dessutom jobbar man och sliter så mycket att man gott kan unna sig lite lyxig egenvård emellanåt.



Häftigt, här gick jag till en tjej för att vaxa benen och så visa det sig att hon kunde ge mig det jag tänkt på så länge. Så vad jag vill komma till är att allt har en mening. Man ska inte kämpa så mycket för att få vissa saker. Det kommer till en av sig själv bara man har tålamod att vänta på dem.

(I mon ska jag äntligen få tillbaka min mobil igen så jag kan ta bilder för bloggen min. Håll ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar