lördag 21 maj 2011

Att bara kunna va..

.. är något jag har fått lära mig. Att kunna umgås med mig själv och ändå känna mig nöjd. Något som för ett par år sen va näst intill omöjligt. Kunde inte känna ro. Att febrilt gå igenom telboken för att få nån typ av bekräftelse va ett måste. Va tvungen att planera all min lediga tid för att slippa eventuella jobbiga tankar. Tankar om ensamhet. Att den tiden är förbi är otroligt skönt. Beviset får man när man tom kan tycka det är skönt att bara va med sig själv i sin ensamhet och ändå kunna känna sig stark.



Så ikväll blir det att njuta av kamben, vitlöksbröd, ost och kex och 2 filmer med endast mig själv som sällskap. Hämta lite ny energi efter mycket jobb under 6 dagars tid denna vecka. Ha en go lör kväll alla där ute. Även om ni är ensamma så njuuuut. Var sak har sin tid glöm inte det.


En parentes:
(Ett möte med en människa gjorde oerhört starka intryck på mig denna vecka. En man som är cancersjuk hade som sista önskan att få köpa motorcykelkläder och köra motorcykel. Jag hjälpte honom med att uppfylla hans sista dröm. Han berättade om sitt sjukdomsförlopp och sin familj som faktiskt tro det eller ej mår sämre än vad han själv gör. Han har hoppet och styrkan kvar trots att han inte vet hur lång tid han har kvar. Det kan handla om dagar, mån eller år. Läkarna vet men han själv vill inte veta..Han gav mig en stor kram när jag hjälpte honom ut till bilen med alla grejer och det va faktiskt så att det knöt sig i min hals.

Jag är glad och tacksam över vårt möte. Att få sig tankeställare emellanåt är väldigt nyttigt för oss människor. Att inte ta livet för givet. Ett MÅSTE är att ta tillvara på det som är bra, omge sig med dem man får utbyte av och framför allt ska man ÄLSKA sig själv för den man är.. En djup men eftertänksam parentes..)

1 kommentar: