måndag 23 februari 2009

En helt vanlig måndag

Den här måndagen har ju varit långt ifrån lika rolig som förra då hojen stripades.
Jobbat, solat och tränat. Ätit lite kvällsmat och ska lägga mig tidigt ikväll.

Det som gjort den här dagen händelserik är väl att pensionbeskedet och lönespecen låg i lådan när jag kom hem. Blev ju inte lyckligare av varken eller just den här gången. Insåg att jag va sjuk en hel vecka förra månaden och gick där miste om 4 tusen. Suck!! Pengar pengar pengar...

Några av mina tjejkompisar har det lite jobbigt just nu med sina män. Kämpa på tjejer! Håll ut, hur det än blir så vet jag att det kommer bli bra. Till slut. Vägen dit är ju inte alltid så kul. Jag vet..

Inser hur bekvämt man faktiskt har det i att vara själv. Man gör som man vill, tar sina egna beslut, kommer o går som man vill och gör helt o hållet som man vill.. Jag inser mer o mer vad man vill ha o hur man inte vill ha det. Ska man leva halvdant ihop med någon kan man lika gärna vara ensam. Då mår man ju faktiskt bättre ensam.. Men det är ju så att det är känslorna som styr och gör att man orkar vara i det som pågår.. Är ju lättare att iakta utifrån och vara redig och säga hur någon ska göra eller säga..
Dagens ord blir iaf för mig TACKSAMHET..








Här kommer lite uppmuntran till er tjejer.

Bilden står för sommar, sol, värme, lycka och vänskap.
Jag önskar er all lycka och vill att ni ska vara lyckliga...




Blir allt för denna måndag...

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Tack för den fina blomman. Ja du, killar alltså. Inte talar vi samma språk, inte kan man bo med dom och man får inte slå ihjäl dom heller!!! Vi ses på Dulles! Kram från KS

    SvaraRadera