onsdag 8 juli 2009

En dag med bror och tjej

Idag har vi haft en trevlig dag lilla bror, Hanna och jag. Började med en fika hos dem i nya lägenheten. Gud så fin lägenhet ni köpt.Fräckt allt det där med belysningen innanför taklisterna. Så ska jag också ha när jag blir stor. ;)

Jag hade köpt en inflyttningspresent och den passade ju faktiskt väldigt bra där på bardisken. Lite trendigt så där..

När vi fikat åkte vi till Gränby Centrum för lite shopping. Tänk att jag alltid har lättare för att hitta grejer när jag är bortrest än vad jag har hemma. Där handlar jag bäst i postorderkataloger tycker jag. Man tar väl sig mer tid då man är borta. Ingen stress som det är hemma. Köpte en ljus kort jeansjacka och en top på Gina Tricot.


Och sen hittade jag de grymma produkterna till håret på en salong. Har man lagt lite mer pengar på håret. Ovanligt eller hur?!

Rött skum att ta i efter man tvättat det för att bibehålla det röda pigmentet och ett stylingpulver som min frisör hade i då hon skulle styla mitt hår som va helt grymt. Det ger volym, stadga och suger åt sig fettet i håret då man inte tvättat det på ett par dagar. Nu ska jag verkligen inte vätta mer än 2 ggr/veckan för att få behålla färgen. Kommer ju vara livrädd på fredag då jag ska tvätta första ggn.


Ikväll blir en lugn skön kväll. Lite tv och kanske ett par sidor i den efterlängtade boken. Känner mig trött. Är väl så att jag slappnar av nu då jag kommit bort hemifrån. Allt känns långt borta. Speciellt Duells får jag säga. Redan slutat mentalt.

I morgon ska jag träffa farmor och äta lunch och kolla lite i affärer. Hon tycker ju det är så kul att komma ut lite och framförallt åka lite bil. Har hon alltid tyckt. Tänk vad man tar allt det "vanliga" i livet för givet. Man har ett bra liv. Tacksam..

Apropå att vara tacksam, Igår kväll såg vi minnesstunden för Michael Jackson. Otroligt fint program. Tårarna va nära hela tiden. Synd han inte fick alla dessa fina ord och tankar till sig då han levde. Kanske hans tragiska bortgång hade kunnat förhindras. Vila i frid MJ..


Ha en bra kväll och ta hand om varandra..

1 kommentar:

  1. Hej! Länge sedan jag såg dig så kortklippt, supersnyggt med den färgen:)
    Jag gjorde min sista dag på kullen idag, nu e det semester (och regn...)innan nya äventyr väntar....
    Hoppas ni har det bra!

    SvaraRadera