onsdag 8 juli 2009

Framme hos mamma

Igår åkte jag och Golfen till Uppsala och mammsen. Åkte 12.30 och va framme 18.00 med 2 stopp på vägen. Ett för att äta lunch och ett för att köpa godisstrut på Sveriges största godisbutik i Hummelsta. Fick mamma istället för en blomma. Kanske hade varit bättre med en blomma trots allt med tanke på att hon försöker gå ner i vikt lite. Men lördagsgodis får man ju ändå unna sig. Så 1 kg godis blev det. ;)

Det regnade mycket längs vägen igår. Tråkigt att köra i och bilen blev smutsig igen. :(
Ser ni Corvetten framför mig? Av nån anledning gick den fortare än Golfen min..


Lunchen åt jag på vad jag tror Sveriges tråkigaste matställe utanför Mariestad. Tråkig personal och lite halvskitigt.
Åt rödspätta med remouladsås som jag i vanliga fall älskar men den här ggn va det bara paneringen på fisken som va god. Potatisen va torr och såsen va frän. Besviken!


Idag har jag börjat morgonen med att springa här ute på landet. Skönt. Lite tyngre luft här än hemma bara så det va lite jobbigare än vanligt. Ätit en god mammafrukost och tagit en skön dusch. Väntar nu på att min bror och hans tjej ska vakna inne i stan så jag kan åka och hälsa på dem i deras nya lägenhet. Ska bli kul och se hur dom har det där...

Nått jag inte gillar denna gång jag är här är att det kryllar av mygg. Har redan fått flera bett och rivit mig galen på dem under natten. De har tydligen jätteproblem här i stan med dem just nu. Alla uteserveringar är stängda eftersom folk inte kan sitta ute. Då förstår ni vad jag menar med att det kryllar. Så fort man går utanför dörren har man en svärm runt sig. Galen är vad man blir. Alla apotek har sålt slut på myggmedel här. Hade jag vetat det innan jag åkte upp hade jag ju givetvis köpt med mig en laddning och lätt kunnat tjäna pengar runtomkring i gårdarna. Affärstänkande kvinna som man är. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar