måndag 6 juli 2009

En trevlig dag med Martin

I dag kl. 12 åkte håret ut och denna gång va det faktiskt en befrielse. Känns skönt att kunna dra fingrarna igenom det utan att plastplupparna tar emot. Och min hårbotten kan nu åter andas utan problem igen.

Efter uttagningen åkte jag och mötte upp Martin och ställde min bil så åkte vi i hans till Jackpott för att köpa sänkningssats till hans A3:a. Fanns inte där så åkte vidare till Stigs Center och bowlingen för att äta en lunch. Blev fläsknoisette med champinjonsås och färskpotatis. Sallad till det och ett par småkakor till efterrätt..

Åkte sedan till den där firman där det sas skulle finnas sänkningssats och det fanns det. Man blev ju såå sugen på en fräck bil då man såg alla deras fräcka saker där inne. Stora fälgar, kjolpaket mm. Men det funkar inte att ha allt tyvärr. Jag är glad att jag kan ha den hoj jag har..

Va hemma en sväng sedan under eftermiddagen och packade och förberedde för att resa till mammsen i morgon.
Sedan bar det iväg till Alingsås för att gå ut och äta middag. Mums är mitt ord!! Italienskt. Va på en nyöppnad restaurang. Nytt och fräscht. Satt ute på den inglasade altanen med filtar och infravärme. Hur mysigt som helst. Och åt hur gott som helst. Först fick vi in lite bröd och oliver. Till det beställde jag en italiensk öl som va så god. Ett ljust öl typ Corona. Sällan man dricker så god öl faktiskt. Sen blev det pasatarullar med köttfärs, bechamelsås och gratinerad ost. Hur gott som helst.
Till efterrätt blev det en creme bryle för mig och vaniljglass med bär för Martin. Snacka om att vi blev mätta. Värt sina pengar alla ggr om.



Så nu är jag hemma igen och ska lägga fram lite mer saker som ska med i bilen i morgon. Ser fram emot att komma upp till La familia igen. Umgås och få lite mer lagad mat. :)
Det kommer bloggas där uppifrån också. Tänker inte svika mina trogna läsare för lite sem. ;)

Ha en trevlig kväll alla och tänk på mig i morgon då jag ska göra neutraliseringen. Hoppas håret sitter kvar efteråt. Bild kommer i morgon kväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar