måndag 20 juli 2009

Från en dålig dag till en bra kväll

Idag har det varit en riktig skitdag. Har inte varit motiverad på jobbet överhuvudtaget. Har inte haft någon ork till att ge nån energi alls. Sov dåligt i natt dessutom. Hade mardrömmar och vaknade med ett ryck flera ggr. Kallsvettades, mådde illa och kroppen värkte. Låg vaken ett par timmar mellan 24-03. Så när klockan ringde fanns det inte en chans att jag kunde ta mig upp. Skickade ett sms till Katarina och skrev att jag skulle komma in lite senare. Sov till 8 och då kände jag mig lite bättre så gjorde mig snabbt i ordning och åkte till jobbet...

När jag kom hem bytte jag direkt om till träningskläder och gav mig ut. Det som hjälper när man känner sig nere och orkeslös. Idag förlängde jag min powerwalksträcka med 20 min. Då tog den mig genom skogen ner till Mjörn. Grämde mig ett kort ögonblick över att jag inte hade kameran med. Det va så otroligt fint där nere idag. Solen glittrade över vattnet där ett par båtar tagit sig ut för en kvällstur. Vattnet ger mig energi igen. Bara att blicka ut över det får mina batterier laddade igen. Den dagen jag ska köpa hus SKA det ligga vid vatten. Hoppas den jag möter och som ska dela det med mig har samma känslor och tankar inför det som jag..


Jag har blivit kär i ett bröd som mamma hade då jag va hos henne. Det har allt ett bröd ska ha. Det är gott, saftigt, grovt, nyttigt, tungt, mättande, har lång hållbarhet och är dessutom billigt. Det finns på Ica Kvantum och kostar 7,90:- Helt sjukt billigt och gott. Så ni som gillar grovt bröd, KÖP!!


I morgon åker Martin och Mikael till Bulgarien. Hoppas ni får en trevlig resa. Ta med sol och värme hem är ni snälla. Ta det lugnt med alkoholen och de Bulgariska flickorna...



Dags för en go dusch, på med myskläder och sen lägga sig tidigt och läsa lite bok.
I morgon är det dubbla jobb som gäller så i natt måste jag få sova lite bättre...

TREVLIG KVÄLL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar