torsdag 23 juli 2009

Mycket i huvudet

Det händer saker mest hela tiden. Det är mycket tankar just nu. Är lite smått stressad inombords. Ser fram emot den där restresan i sept. Frågade farmor om hon skulle vilja åka med. Hon skulle tänka på det. Hon är gammal och lite rädd. Förstår. Förklarade att jag finns där och tar hand om saker och ting under resan. Hon både vill och inte vill. Vore så mysigt att åka iväg med henne. Blir antagligen den sista resan hon gör. Min första utlandsresa va just med farmor.

Då va vi på Mallorca och Alcudia. Blev mycket kortspel under den resan och jag försökte lära mig simma. Varje kväll va det uppträdande på hotellets utomhusscen som vi såg från vår balkong. Perfekt läge. Och varje kväll som sista låt klockan 24.00 spelade dom, I just called to say I love you med Stevie Wonder. Jag vägrade att gå och lägga mig innan jag hade hört låten. Det är vår låt. Min och min älskade farmors. Underbara minnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar