måndag 23 mars 2009

Skönhet är lyx

Igår eftermiddag kom Kicki till mig med thaimat och hade med sig alla Mary Kayprodukter som skulle bli mina. Mums!! Jag va som en liten flicka på julafton..


Vilken mysig och rolig dag vi hade vännen. Du visade mig hur allt ska användas. Tack!

FÖRE: Trött, tråkig och alldaglig


EFTER: Pigg, rolig och speciell



Tänk att sminket får en att känna sig så mycket piggare och fräschare...


Ska bli jättekul och se nu vad rengöringen gör med min feta t-zone. Mitt lilla fejs o jag.....



Idag har jag varit på fotvård efter jobbet i en timme. Hade fått ett öppningerbjudande. Vilken gullig tjej det va som öppnat den lilla mysiga salongen. Hon va ju medicinskt inriktad på fötter så hade stor förståelse för mitt känsliga ärr efter Hallux Valgusoperation och min onda liktorn på lilltån.
Men så försiktig hon va. Tog så snällt och försiktigt i mina fötter. Tack Malin! Beundrar dig för det jobb du har. Jag hade ju aldrig kunnat ta i andras fötter så...


Man ska ju ta hand om sina fötter mer än vad man gör egentligen. Det är ju de som tar bär det tyngsta lasset faktiskt. Man sparar in på skor och nagellacket det sitter halvdant kvar efter sommaren fram till nästa vår. Nej, skärpning nu till fötternas matte. Hon kan lägga 600 kronor i månaden på händerna men fötterna bara glöms bort..

Nu efter att ha suttit i varmt skumbad, fått naglarna klippta, all förhårdnad hud bortskuren, slipat naglar och hälar och blivit insmord med olja och kräm känns det som man går på små rosa moln. Helt otroligt vad fräsch man känner sig. Fötterna är glada, rena och lena..


I morgon är en stor dag, Ska hämta hem min beauty. Yipiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Gud så bra Jonas att du har den där gamla rostiga harven som kan ta hem min beaty. Hi hi..... Tycker om dig så mycket!

1 kommentar:

  1. Vi ska faktiskt ut idag, mitt lilla fejs o jag, trallala la la la la... Började jag sjunga när jag läste. Den har du väl hört? :) (Hasse å Tage)

    Ja det var en mysig söndag vi hade. Tack själv!

    Var finns den där fottjejen? Jag blev lite frestad...

    kram kram

    SvaraRadera