tisdag 2 juni 2009

Oj oj oj...

... vad det går upp och ner i tankar och känslor. Ena dagen ner och nästa upp. Idag har det känts ganska bra trots allt. Orkat prata med människorna runtomkring mig iaf...

På väg till jobbet idag hände nått med bilen. På Angeredsbron pep den och meddelade mig STOP. Sen stod det nått på Tyska som jag inte hann varken se eller fatta eftersom det försvann fort igen.. Jag stannade intill kanten och satte på varningsblinkers.. Gick ur bilen och tänkte, Nu ska vi se om nån stannar när jag är brunett.. Öppnade huven och det tog faktiskt inte speciellt lång tid förens den första bilen stannade och frågade med teckenspråk om jag behövde hjälp.
Jag schasade iväg den och sen kom nästa. Schasade iväg den också och tänkte, Det beror nog på den korta jeasnkjolen. Hade jag varit blont hade första bilen stannat och KRÄVT att få hjälpa till.
Jag klarar mig själv!!
Ringde Jocke på jobbet och han sa, Kör sakta hit så kollar vi. Det va glykolen.

Efter jobbet åkte jag till Bellbox för att köpa en bra inpackning till det förstörda håret.
När jag gick där inne och va som mest inne i mitt letande sa någon, Nej men hej.
Det va Theres från samma klass i högstadiet som jag umgåtts med så mkt för många år sedan.
Så kul det va att ses igen. Människor förändras och utvecklas men ser ändå nästan detsamma ut.
Hon hade fått 2 barn (vilket inte syntes ett dugg på hennes smala fina kropp), hon hade samma kille kvar och bodde kvar i huset i Björlanda.. Kul att det håller för nån i det här samhället. Alla skaffar ju barn för att senare gå isär.. Då kan man ju lika gärna vara själv från början. Ingen kämpar längre för varandra och med varandra.. Men det va iaf väldigt kul att se henne igen och vi sa att vi MÅSTE ta en fika någon dag. Sa att jag kan komma ut och hälsa på med hojen nån dag lite längre fram.. Det ska jag....

I morgon ska jag till gymmet efter jobbet. Har inte varit där sen innan julen. Skäms på mig!!
Så nu är onskvällar vigda åt gym hädanefter.. Ska bli kul att lyfta lite skrot igen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar