söndag 19 april 2009

En rolig lördag

Gick upp mitt i natten typ för att ta tåget till Sthlm. Körde in till stan den tiden man brukar komma hem när man varit ute och festat. Men det gick bra att komma upp trots allt.
Så är det ju när det är nått nytt och spännande på g.

På centralen i Sthlm kom Erik vår utesäljare och hämtade mig. Snällt av honom. Hade aldrig hittat ut till butiken själv. Är ju lite rörigt tycker man med alla dessa spårvagnar som går under jord ;)

Tack till dig Erik!


Det va en jättefin butik nya Hd. Påkostad. När man kommer in i entren hänger en stor kristallkrona över disken. Det va så himla fint. Pampigt.


Vi stod på övervåningen med våra hjälmar och lås. Vi hade väl inte såå stor försäljning men vi informerade för många och har ju iaf varit där och visat oss. Gjort reklam för Duells.


Kul att se alla dessa människor som går in så för ett märke. De har hela sin outfit i märket. Mycket fräcka kläder, stövlar och smycken. Tom denna söta lilla vovve hade fått känna på det.


Det va en trevlig dag arbetsdag får jag säga. Ös på butiken. De hade ett band som stod och körde rock n roll. Med musik kommer glädje, så det påverkade säkert köptarmen på många.
Dom va allt bra duktiga grabbarna.


Efter arbetsdagen körde Erik mig till Gullmarsplan där jag träffade pappsen och birgitta. Vi gick en sväng på stan (trots att mina fötter värkte). Gick till en nyöppnad skobutik som tydligen bara finns i Sthlm och Trollhättan. En tysk kedja och det va BILLIGT. Hur mycket skor som helst. En tjejs drömbutik helt enkelt. Jag hade inte så mycket ork att prova men hittade ett par nya foppatofflor och ett fräckt skärp. Båda för 200:- Konstigt, på bilden ser den ju blå ut. Den är lila.



Sen gick vi till Åhlens och åt en god lunch/middagsbuffe´. Tack pappa för den goda maten!
För det får du vara med på bloggen ;)

Älskar dig pappsen!


Efter maten åt vi en god liten varelse som får en att tro man kommit till himlen.
Jag tror de kommer därifrån. Smälter i munnen och har en härlig smak av nougat. Me like!


Mitt tåg gick hem igen kl. 18.10 och det va skönt att sjunka ner i det sätet, lyssna på musik och ganska snart somnade jag. Helt slut. Vad nöjd jag är med min dag. Så mycket jag hann med. Åka fram och tillbaka till huvudstaden, jobba, shoppa och träffa pappsen och Birgitta. En jättebra lördag helt enkelt!!

1 kommentar:

  1. Skrattade gott åt en av annonserna på din sida idag: "Flint? Vi garanterar dig mer hår och frisyren tillbaka." *asg*
    Nu har jag tagit bort min blogg och lagt upp den igen. Blir dock inget dagligt skrivande utan bara när jag har något särskilt jag vill dela med mig av. :)
    kram

    SvaraRadera