torsdag 30 april 2009

Valborgsmässoafton

Jag har fått så mycket komplimanger idag för min nya hårfärg. Alla tycker den passar minsann. Många har sagt den är bättre än det blonda. Har redan märkt av att det är en helt annan typ av killar som spanar på mig. Ska bli intressant detta. Nästa fredag ska vi ut på After Work med jobbet. Då ska vi allt flörta lite mitt nya hår och jag. Dessutom har jag ju satt i löshåret igen då. Mer hår att flörta med.. Tack Jessica för att du fick mig att våga lite.. Jag är övertygad om att den rätte för mig finns på denna mörka sida..




Jobbade till 15 sen åkte jag till Allum för att köpa present till Madde som fyller år i morgon. Ska på kalas hos henne efter jobbet. Ska bli kul att ses igen. Blir på tok för sällan numera.

Köpte med mig en god sallad hem från Paprika som jag mumsat i mig ikväll ihop med en kall öl.


Suttit ute på balkongen en stund ikväll. Helt underbart. Allt är så vackert nu när det slagit ut.
Det här underbara trädet kan jag ta på utanför mitt balkongräcke. Det doftar så gott.


Konstiga känslor just nu. I allt det här underbara kan jag också känna mig så nere. Våren och värmen påminner om lite tråkiga saker som hänt i mitt liv. Antar att det alltid kommer finnas saker i livet som påminner. Både på bra och dåliga sätt. Man får helt enkelt lära sig att leva med dem och försöka göra det bästa av den tid som är nu. Se framåt och försöka att inte blicka så mycket bakåt. Men ibland kommer ju saker ikapp en.
En anledning till varför man jobbar så mycket är ju att slippa tänka så mycket. Folk har åsikter runtomkring om att man jobbar mycket och de får de gärna ha. Jag lever mitt liv och de sina. Alla ggr är det nog inte av välmening folk har åsikter. Ett uns av avundsjuka att man tjänar pengar finns säkert där också skulle jag tro. (Min bror skrev ett sms till mig för ett tag sedan, Gud vad du jobbar mycket. Jag blir nästan lite avundsjuk.. Det va ärlighet det. Tack bror! :)

Och nu är det ju så att man inte har guldsked i mun så då får man ju jobba om man vill ha pengar. Så därför är jag hemma denna afton eftersom jag ska jobba i morgon. En sak är säker, Jag kommer INTE vara bakfull i morgon som många andra..

1 kommentar:

  1. Wow, vad snyggt det är! Ska bli kul att se det irl! :-)
    Önskar jag hade en balkong också... Ja det är underbart med våren. Trots lite negativa minnen. De positiva känslorna väger iaf över, hoppas jag!
    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera