lördag 25 april 2009

Vilken rolig lördag




Ännu en dag då jag känner en enorm tacksamhet över att få jobba på Duells. Allt det roliga jag får uppleva tillsammans med människor jag tycker så mycket om...






Idag har jag varit ute på Säve Depå och jobbat på Mc:ns Dag.
Har nog aldrig sett så mycket hojar på en och samma plats någon gång. Det underbara vädret drog många besökare. Det har provkörts hojar hej vilt och vi har sålt bra med grejer i vårat tält.






Jonas va glad över att sitta på denna fina NYA Honda. Här ihop med Jocke som äger bussen vi hade våra grejer i.

Dagens höjdpunkt va ändå när stuntkillen Nicklas Ek som vi sponsrar kom och frågade mig om jag ville åka med bakpå under hans uppvisning som va kl. 15.

Bland det häftigaste jag varit med om helt klart. Jag höll hårt om hans midja ska ni veta. Att jag inte krossade ett revben på honom är ett under. Ambulansen stod på plats ifall att något skulle hända. Det som va mest äckligt va när han gjorde stoppies. Kändes helt klart som man skulle tippa över. Att åka med på bakhjulet trodde jag skulle kännas äckligare men det va helt ok. Så länge man håller fast sig och har fötterna kvar på fotpinnarna vill säga.

Karin åkte med på uppvisningen 12.00 så då tog jag lite bilder på henne.





En märklig känsla va också denna körposition. När man satt på förarplatsen och låg fram på tanken och han satt bakom och körde på bakhjulet och gjorde stoppies. ADRENALINSPRUT!!




Den här killen är grym på att köra hoj minst sagt. Övning ger färdighet.




Så nu är man helt slut i kroppen. Efter att ha gått och stått hela dagen. Men en skön trötthet med tanke på hur kul det varit och den adrenalinkick man fått.
Så ikväll blir det lite god mat och en film. Och sen blir det ännu en dag på Säve Depå i morgon.

1 kommentar: