lördag 2 maj 2009

En lång men rolig dag i Varberg






Gick upp TIDIGT i morse för att köra ner till Vincents Bike Shop i Varberg. De hade sitt årliga Öppna Hus med Hojkaravan genom stan. Helt otroligt mycket hojar. Till allas glädje slogs rekordet från föregående år. Hela 447 hojar slöt upp runt butiken för att köra. När alla startade upp samtidigt vid 11 va det så ögonen blev tårfyllda och man fick ståpäls av detta härliga ljud och denna upprymda känsla.


Jag har stått i butiken hela dagen och demat vårt intercomsystem och våra hjälmar. Mycket intresse utav kunder och många frågor. Man blir ju lite snurrig i bollen till slut av alla människor.
Men kul är det att få dela med sig av sina kunskaper. Märker en tydlig skillnad på hur människor lyssnar på mig nu när jag blivit brunett. Man blir tagen på ett större allvar. Känns så underbart bra..


När jag jobbat klart åkte jag ner till Apelviken där Martin, Mikael och Andreas låg med vagnen över helgen. Blev bjuden på grillat och det va så gott så gott. Årets första för min del. Satt i solen och njöt av värmen och den goda maten. Så fint det är där vid havet. Ett lugn intar kroppen och det är så mycket lättare att varva ner. En härlig kväll.



Så nu va man hemma igen och tagit en dusch. Ska bli skönt att krypa ner i sängen om en stund.
Ska ju jobba imorgon igen så nu gäller det att sova gott ett par timmar.
Fötterna och benen värker, ögonen svider och huvudet bankar. Man börjar bli gammal tror jag..

Trevlig lördagskväll på er alla

1 kommentar: