tisdag 12 maj 2009

Från uppgivenhet till endorfinkick

Idag har jag gått som i en dimma under dagen. Varit så slut i kropp och själ.
Bara velat lägga mig ner och sova. Inte velat prata med någon på jobbet. Mer än kunderna som jag måste prata med förstås. Satt tyst hela lunchen. Åt min mat och gick ut i solen. För att försöka hämta lite ny energi...

Efter jobbet åkte jag en sväng till Ikea. Familjevaruhuset som jag typ alltid springer igenom för att jag tycker det är så jobbigt med alla gapande ungar och velande människor. Men det är ju billigt och de har rätt mycket bra saker så. En lista innan man kommit in bara och helst lagerplats så det flyter på ordentligt. Idag skulle jag bara ha lite smågrejer så det gick på en halvtimme. Fick ett presentkort av mammsen i julklapp som jag kom på igår att jag hade. Perfekt..


Sen åkte jag hem, bar upp kassen och bytte om till träningskläder. Kände, jag måste komma ut och röra på mig. Få frisk luft. Jobbat 5 veckor i streck nu och inte varit ute. Får panik.
Orkade inte springa hela vägen. Sprang gick sprang gick. Blodsmak i munnen och pulserande huvud. Knallröd. Helt sjukt vad fort man tappar allt. Ett par veckor. Börja om. Suck!!

Men så skönt det känns i kroppen efteråt. En obeskrivlig känsla. Glädje och harmoni.
Det går upp och det går ner och det går runt en liten bit... Ibland undrar jag om allt står rätt till;)

Så nu NinjaSara tar vi nya tag. Komma igång igen med träning och frisk luft. Man mår ju så mycket bättre. Det vet man. Tiden ska räcka till bara. Så småningom kommer jag bli ledig på onsdagskvällar. Det har jag inte varit på 3 år. Den kvällen kommer då vara vigd åt träning.

Nu ska jag ta hand om sakerna jag handlat idag och sen ta en härlig varm dusch och äta lite mjölk och flingor... Just det ja, denna veckan är det min tur att ha fikat på jobbet i morgon. Då får det bli att åka vägen om i morgon bitti och köpa något nybakat i affären. INTE GLÖMMA! Det är ju veckans happening för många på jobbet..

P.s Vilken rolig sida jag hittade på nätet med kakor och bullar i tyg. De blir man inte fet av. D.s

1 kommentar:

  1. Härligt när man kan få allt att vända. :-)
    Gillar verkligen kakorna och bullarna i tyg. Du är skojig! Hihi!

    SvaraRadera