onsdag 20 maj 2009

Ibland känns livet orättvist



Idag har det varit en mindre bra dag. Fick beskedet om att jag blir varslad till hösten. 3 mån uppsägningstid sen är tiden på Duells över. Känns kelt overkligt. Duells som blivit så stor del av mitt liv. Man har fått uppleva så mycket genom firman och fått otroligt mycket kunskap.
Det är väl just det man får försöka se som positivt, att man fått med sig så mycket.

Men det är ju inte så lätt just nu att se allt det positiva. Mycket tankar kommer.
Man ifrågasätter sig själv om man hade kunnat gjort något annorlunda. Varför man inte har ordning på livet när man är 31. Inte ens träffat någon. Att man ska behöva kämpa hela tiden.

De gick efter LAS och då är det ju sist in först ut som gäller. Thats it..

Nu gäller det att hålla sig över ytan bara. Ta en dag i taget. Sen får vi se vad som händer.
Kan lova att det blir mycket träning till hösten om jag inte har nytt jobb då..

Känner mig just nu helt slut i kroppen. Har ju varit en anspänning att gå och vänta så länge för att sen få beskedet och då släpper allting. Hoppas på att få sova gott i natt utan massa tankar och funderingar på livets stora frågor..

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Stackars dig!! Men du har klarat det förr!
    Jag kommer ev bli förflyttad till hösten, får veta det innan skolavslutningen men det e ju några veckor kvar tills dess. Det e det enda jag tänker på just nu....och får ont i magen. Men jag e i alla fall ledig fyra dagar nu!! Och du? Jobbar?
    Kramar Jenny

    SvaraRadera
  2. Men så tråkigt, tyvärr har du ju varit med om detta förut!
    Men du landar alltid på fötterna Sara, kanske är detta början på något helt nytt och spännande!!
    Kramar
    Jeanette

    SvaraRadera
  3. Det finns många bra och antagligen bättre företag där ute som behöver din kompetens, så du ska inte hänga läpp för detta, det är helt klart som Jeanette säger en början på något nytt för dig. Men som sagt, jag vet hur det känns just nu. Ring om du vill snacka! Kram /Brorsan

    SvaraRadera