söndag 31 maj 2009

Mors dag-Miss you mom

I morse åt vi en god frukost och mammsen blev lite uppvaktad på sin dag. Hon fick ett fint kort med en bok om hur man bygger uthus. Hon vill ju så gärna ha ett på tomten där hemma så jag tänkte hon kunde visa den där boken för gubben.

Vi åkte in till stan lite tidigare än beräknat och tog en fika på centralen. Varmt va det!
Jag hittade en passande tidning som jag bläddrade igenom och insåg ganska snabbt att jag verkligen inte vill ha nått annat jobb än det jag än så länge har..


Vinkade av mamma vid tåget och åkte hem. Fy så tomt det blev. Gillar inte den känslan alls. Känner mig så enormt ensam när mamma eller pappa varit hos mig. Saknar dem såå mkt ibland.
Saknar att kunna ses spontant över en fika eller bit mat. Alltid måste vi planera så mkt innan.

Har legat ute på gräsmattan i bikinin ett par tim idag och sovit och läst. Äntligen kunnat sova lite. Känner mig helt slut i kropp och själ just nu. Får så dåligt samvete över att jag inte varit på topp under mammas besök. Hon förstår ju men man vill ju vara glad och uppåt när vi inte ses så ofta. Har väl klarat det ganska bra trots allt att hålla humöret uppe men emellanåt går det inte att hålla tillbaka känslorna och tankarna. Det som är mest jobbigt just nu är att jag får ångest när jag tänker på att åka till jobbet i morgon. Jag är den ende som är kvar av dom som blev varslade. De andra hade ju jobbat så mkt längre och fick gå direkt med ett par mån lön. Men jag måste härda ut dessa 9 veckor. Inge kul...

Nu ska det bli skönt med en dusch. Känner mig inte speciellt fräsch efter solning och springtur på 4 km. Kan lova det va svettigt att springa i värmen. Men dock så skönt efteråt. Fick insperation av min ena granne idag jag pratade med. Hon har gått ner 30 kg med hjälp av ett par veckor på pulver, stavgång och nyttig mat. Inte för att jag behöver gå ner några 30 men vad jag vill komma till är att har man viljan så går det. Man får bara ge sig f..n på det helt enkelt. Så nu ska jag träna ordentligt. Nu blir det både springning, sit ups, armhävningar och gymmet på onsdagar. Kämpa!! Jag tänker inte må sämre än vad jag redan gör och då hjälper träning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar