fredag 29 maj 2009

Skönt att få tänka på något annat

I morse hämtade jag mammsen vid tåget kl. 11. Ett kärt återseende må jag säga.
Insåg genast att jag blivit mer lik henne med min numera mörkare hårfärg.



Vi tog ett par raggarvarv genom stan för att leta parkering för Golfen. Blev till slut phus eftersom stan verkade helt överfull med bilar just idag.

Vi gick en promenad till Trägårdsföreningen där vi skulle in för att titta lite på alla vackra blommor och för att äta en lunch. Här står mammsen sist i kön bland alla andra kärringar. ;)


Så vackert det är därinne. Har själv inte varit där på hur många år som helst. Fina färger och mysiga stråk. Hamnade på ett underbart mysigt cafe´.

Är faktiskt kul att vara turist i sin egen stad. En fin stad man bor i. Underbara Göteborg.



Åkte sedan och handlade lite smågrejer för fika och middag. Hade en härlig fika på min balle.
30 grader i solen. ME LIKE A LOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Efter den stora bakelsen, lite ångest och halvt illamående gick vi ut för en långpromenad.
Njöt i fulla drag därute. Värme, fågelkvitter, fint landskap och mammas sällskap. Skönt att ha skrattat lite igen och få glömma det tråkiga med jobbet för en stund. Trodde faktiskt det skulle va svårare än vad det varit. Men trots allt så känns det ju fortfarande helt overkligt och helt fel.
Undra om den känslan kommer försvinna någon gång fram tills sista aug. Hoppas det...


Så ikväll har vi haft myskväll med god mat och godis. Kollat på lite kort och på tv. Pratat mkt.

Nu ligger mamma där ute i soffan och snarkar redan. Hur ska jag kunna somna med det ljudet?!
Gör inget. Är så tacksam över att hon finns där. Finns för mig när jag mår dåligt och bra.

Älskar dig mamma och sov så gott..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar